Pomysł na śniadanie – szakszuka z papryką

Pomysł na śniadanie – szakszuka z papryką

Danie wywodzące się z kuchni tunezyjskiej to kolejny pomysł na śniadanie. Szakszuka – czyli jajka w pomidorach z cebulą i papryką. Kiedy pierwszy raz zobaczyłem to danie wiedziałem, że muszę je jak najszybciej sam przygotować i spróbować – było warto. Szakszuka nie dość, że wspaniale wygląda to równie świetnie smakuje i jest prosta w przygotowaniu dzięki czemu na stałe zagościła w moim śniadaniowym menu. Jest to najprostszy przepis, który śmiało możesz urozmaicić innymi warzywami. 

Szakszuka

Składniki

Ilość porcji: 2

  • Jaja – 4 szt.
  • Puszka pomidorów – 1 szt.
  • Cebula – 50 g
  • Czerwona papryka – 80 g
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 papryczka chilli
  • Oliwa z oliwek
  • Szczypiorek
  • Kolendra
  • Kminek
  • Sól i pieprz do smaku

Przygotowanie

  1. Cebulę obierz i posiekaj, czerwoną paprykę i papryczkę chilli umyj i pokrój w drobną kostkę.
  2. Rozgrzej na patelni oliwę z oliwek, wrzuć posiekaną cebulę, dodaj zmielony czosnek i smaż, aż cebula się zeszkli – mieszając od czasu do czasu.
  3. Dodaj pokrojoną w kostkę czerwoną paprykę, papryczkę chilli i smaż, aż zrobi się miękka.
  4. Pomidory z puszki wlej na patelnie, przypraw solą, pieprzem, kolendrą, kminkiem i gotuj do zredukowania sosu – około 5 minut.
  5. Kiedy sos będzie miał odpowiednią konsystencje zrób łyżką cztery wgłębienia i wbij do nich jajka.
  6. Smaż wszystko pod pokrywką, aż białka jaj się zetną.
  7. Gotową szakszukę przypraw świeżo mielonym pieprzem i szczypiorkiem.
  8. Podawaj ze świeżym pieczywem.
  9. Smacznego!

Wartości odżywcze:

  • Energia: 408,4 kcal
  • Białko: 32,3 g
  • Tłuszcze: 22,5 g
  • Węglowodany: 19,2 g

Wartości odżywcze 1 porcji:

  • Energia: 204,2 kcal
  • Białko: 16,1 g
  • Tłuszcze: 11,3 g
  • Węglowodany: 9,6 g

Szakszuka

 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*