Na palcach jednej ręki można policzyć osoby które nie lubią placków ziemniaczanych. Przygotowywane przez babcie i mamy są wspaniałym wspomnieniem z dzieciństwa. Warto przygotować ich nowoczesną wersję dodając startą marchewkę oraz zamiast smażenia w oleju po prostu je upiec. Tak przygotowane placki ziemniaczano marchewkowe będą nie tylko smaczne ale i zdrowe.

Składniki (na ok. 15 placków)

– pół kg ziemniaków (najlepiej typu B np. Irga, Flaming, Sante),

– 3 duże marchewki, 

– 2 jajka,

– 8-9 łyżek mąki pszennej (np. tortowej lub wrocławskiej),

– 1 średniej wielkości cebula,

– 1 czerwona papryka,

– 2 ząbki czosnku,

– pęczek świeżej natki pietruszki,

– 1 mały kubek kwaśnej śmietany,

– sól i pieprz,

– olej do wysmarowania blachy.

Sposób przygotowania:

Ziemniaki i marchewkę obrać, dokładnie umyć i osuszyć a następnie zetrzeć na tarce o średnich oczkach. Cebulę obrać z łupin oraz zetrzeć na tarce o małych oczkach a następnie dodać ją do startych ziemniaków i marchewki. Obrany czosnek przecisnąć przez praskę, paprykę umyć i pokroić w bardzo drobną kostkę. Umytą uprzednio natkę pietruszki pokroić drobno na desce. Wszystkie składniki wymieszać razem, najlepiej w plastikowej, większej misce. Do powstałej masy dodać jajka, przesianą przez sitko mąkę a całość doprawić solą i pieprzem. Masę warto odstawić na 10 minut. Na dużej blaszce ułożyć papier do pieczenia na którym pędzelkiem silikonowym rozsmarować cienką warstwę oleju. W tym czasie nagrzać piekarnik do temperatury 180°C. Masę nakładać łyżką, formować w średniej wielkości placuszki, lekko rozgniatając je łyżką. Piec ok. 7 min. Tak przygotowane placki ziemniaczano marchewkowe ozdobić łyżką kwaśnej śmietany.

Czas przygotowania: 40 minut (przygotowanie składników i pieczenie)

Ilość porcji: 15 sztuk (średniej wielkości)

Trudność: łatwa

Koszt: niski

Tak przygotowane placki mogą stanowić zarówno samodzielny posiłek jak i dodatek do zup oraz mięsa. Są także doskonałym dodatkiem do gulaszów mięsnych oraz leczo wegetariańskich. Ich nowoczesna wersja zasmakuje także najstarszym członkom rodziny a dzieci przekona do jedzenia warzyw dzięki wzbogaceniu dania o paprykę i natkę pietruszki.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *